Bestelling plaatsen bij Leidingshop

Een bestelling plaatsen is bij ons zo gepiept! Binnen enkele stappen bepaal je wat je wilt hebben, hoe je de bestelling wilt betalen en wanneer je de bestelling geleverd wilt hebben, óf juist wanneer je wilt dat je bestelling klaar staat voor afhalen.

1) Selecteer de producten
Plaats het product, of de meerdere producten, in je winkelmandje via de bestelknop.

2) Winkelmandje
Het winkelmandje vind je altijd rechtsboven op je pagina zodat je in één oogopslag kunt zien hoeveel artikelen je in je mandje hebt. Wanneer je het winkelmandje opent zie je de inhoud en details van je mandje.

3) Inloggen
Voor het plaatsen van een bestelling hebben we 3 opties waar je een keuze uit kunt maken:

  • Heb je nog geen Leidingshop-account? Je meld je gemakkelijk aan via de inlogknop rechts bovenin.
  • Heb je wel al een Leidingshop-account? Log dan gemakkelijk in via de inlogknop rechts bovenin.
  • Bestellen zonder account? Ook geen probleem! Je kunt je bestelling ook plaatsen als gast.

4) Adresgegevens
Voer je afleveradres en/of factuuradres in zodat je bestelling op de juiste plek terecht komt.

5) Betaalwijze
Kies de betaalwijze waarmee je jouw bestelling wilt betalen.

6) Bestelling plaatsen
Klik op “bestelling plaatsen” om je bestelling af te ronden. Vanaf dit moment gaan wij voor je aan de slag en doen we er alles aan om ervoor te zorgen dat je de bestelde artikelen spoedig in huis hebt!

Na het plaatsen van je bestelling is het niet mogelijk om artikelen uit deze bestelling te wijzigen, te verwijderen of juist extra artikelen toe te voegen. Je bestelling wordt één op één doorgezet en zoals we beloven: zo snel mogelijk verzonden.

Wanneer je jouw (recent) geplaatste bestelling wilt annuleren, is het belangrijk dat je zo snel mogelijk contact met ons opneemt, bij voorkeur telefonisch. Als je bestelling nog niet te ver gevorderd is in het proces, zullen we ons best doen om deze tegen te houden. Indien je bestelling helaas al te ver gevorderd is of mogelijk al verzonden is, is annulering niet meer mogelijk. In dat geval adviseren wij je de bestelling te ontvangen en deze volgens onze retourvoorwaarden te retourneren.

Let op: Voor bestellingen die via vrachttransport worden geleverd, is het na het plaatsen van de bestelling niet meer mogelijk om deze te annuleren. Vrachttransport wordt uitbesteed en zal direct worden doorgezet.

Nadat je bestelling is afgerond en bevestigd, is het vaak niet meer mogelijk om het afleveradres te wijzigen. In het geval van vervoersartikelen is het van groot belang om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om foutieve leveringen en daarmee gepaard gaande extra (hoge) kosten te voorkomen. We zullen ons uiterste best doen om deze bestelling te stoppen, maar in veel gevallen is dit niet meer mogelijk.

Ik heb een foutief en/of niet bestaand afleveradres ingevuld, wat nu?

In geval van een bestelling met Nederland als leveradres, geeft onze webshop altijd een melding wanneer het blijkt dat de combinatie tussen het huisnummer en postcode niet overeenkomt. Echter, is het van belang dit altijd zelf als nog te controleren. Wanneer PostNL vaststelt dat de combinatie niet overeenkomt, zullen zij proberen het juiste adres alsnog te achterhalen. Het pakket zal dan worden aangeboden op het adres dat door PostNL is aangepast, je kunt daar vervolgens de bestelling ophalen. Als het pakket wordt geweigerd op het aangepaste adres, of het is niet gelukt het juiste adres te achterhalen, wordt het teruggestuurd naar de afzender. De extra kosten die hiervoor gemaakt worden, zullen in rekening worden gebracht.

Wat vervelend dat je geen orderbevestiging hebt ontvangen! We adviseren eerst te controleren of er een betaling is afgeschreven via het gekozen betaalmiddel. Als er geen afschrijving heeft plaatsgevonden, is de betaling wellicht niet geslaagd en kun je overwegen de bestelling opnieuw te plaatsen. Indien het bedrag wel is afgeschreven, raden we aan om je spam-map te controleren in de opgegeven mail. Soms belanden onze e-mails daar per abuis. Heel vervelend maar gelukkig wel te achterhalen!

We garanderen dat het betalen van je bestelling altijd plaatsvindt in een veilige omgeving. Je kunt je bestelling betalen via diverse betaalmethoden:

iDeal
Met iDeal betaal je eenvoudig via jouw eigen bank. Na het plaatsen van je bestelling word je naar een veilige betaalomgeving geleid waar je de betaling veilig kunt voltooien.

Creditcard
We bieden ook de mogelijkheid om te betalen met een creditcard. Kies de kaart waarmee je wilt betalen en vul vervolgens de benodigde gegevens in. Zodra deze correct zijn ingevuld, wordt de betaling verwerkt.

PayPal
Met PayPal betaal je gemakkelijk online. Je rekeningnummer is gekoppeld aan je PayPal-account, waardoor je de betaling eenvoudig kunt afronden.

Bancontact
Kies je voor betalen via Bancontact, dan word je na het afronden van je bestelling doorverwezen naar een veilige betaalomgeving waar je de betaling kunt voltooien.

Klarna
Wil je eerst je bestelling ontvangen en later betalen? Dat kan! Bij ons kun je achteraf betalen met Klarna. Het kan voorkomen dat Klarna bepaalde betalingen afwijst; de redenen hiervoor kunnen verschillen. Voor meer informatie hierover kun je het beste contact opnemen met de Klarna klantenservice.